Ostatnie Wpisy

Jak bronić się przed mobbingiem w miejscu pracy?

Autor: marcinek191 | Kategorie: Kancelaria adwokacka
Tagi:
14. marca 2016 14:35:00

Mobbing w miejscu pracy szerzy się jak wirus. To dla mnie niewytłumaczalne, że ponad 50% wszystkich zatrudnionych jest terroryzowanych w miejscu pracy.

 

Znęcanie się w miejscu pracy dotyka wszystkich stanowisk i obejmuje zarówno mężczyzn a także panie. Prześladowania i szykany dotykają całego szeregu zatrudnionych niezależnie od płci.

 

Rezultaty bycia ofiarą takich postępowań są zróżnicowane. Wiele osób doświadcza depresji, wreszcie potrzebując pomocy terapeuty. Ofiara z czasem może stracić pewność siebie i utracić poczucie swojej wartości.

 

Mobbing uważany jest za kluczowy problem w miejscach pracy. Pomimo, iż jest niezgodny z prawem spora część ofiar nie podejmuje działań prawnych. Zarówno dla mężczyzn jak i kobiet zastraszanie w miejscu pracy nie powinno się bagatelizować. Zgłosić się można do specjalisty jak adwokat Wrocław.

 

Oto lista rzeczy, które można uznać za mobbing w miejscu pracy:

 

-atakowanie wizerunku danej osoby przez ogłaszanie nieestetycznych plotek i kłamstw,

 

- wyłączenie ofiary z grupy w celu izolacji od innych pracowników,

 

- zastraszenia,

 

- rozmyślne utrudnianie pracy,

 

- odbieranie obowiązków pracownika bez powodów,

 

- przemiany struktury pracy i wytycznych na każde skinienie,

 

- nałożenie terminów, które nie mogą być spełnione w celu ograniczenia skuteczności postępowań danej osoby,

 

- wkraczanie w prywatność przez szpiegowanie,

 

- dostarczenie złych wiadomości w celu wprowadzenia zatrudnionego w błąd.

 

Obowiązkiem pracodawcy jest upewnienie się, że spółka solidnie działa przeciw mobbingowi w miejscu pracy. Skutkiem nierozwiązanych dylematów w pracy może stać się rozwiązanie umowy.

Czemu pracownicy odchodzą? Najważniejsze powody

Autor: marcinek191 | Kategorie: Radca prawny
Tagi:
14. marca 2016 14:34:00

Zmiany w kadrach pracowniczych są dużym kłopotem dla każdej firmy. Koszt zastąpienia pracownika jest nierzadko niezwykle duży, potrzeba na to dodatkowego czasu. Kłopotem będzie konieczność przeszkolenia nowego pracownika. Dobrym pomysłem jest w takim przypadku utrzymanie stałej kadry.

 

Jednym ze środków na zatrzymanie zatrudnionego jest zidentyfikowanie powodów, dla których rezygnują oni z pracy w pierwszej kolejności. Jakie są najczęstsze argumenty ich rezygnacji z pracy? Oto zwięzły przewodnik przedstawiający najczęstsze czynniki.

 

1. Specjaliści twierdzą, że pracownicy w zasadzie nie rezygnują z pracy, oni opuszczają swoich kierowników. Gdy przełożony wie jak doskonale dogadywać się ze swoimi ludźmi i traktuje ich wspaniale, też jako szef i człowiek, wówczas pracownicy pozostaną nawet w nienajlepszej pracy.

 

2. Reorganizacja powinna odbywać się tylko wtenczas, gdy istnieje realna potrzeba. Jeżeli firma wykonuje ją co rok bądź co sześć miesięcy, pracownicy mogą być naprawdę sfrustrowani i mogą stwierdzić, że jest to powód do opuszczenia miejsca pracy. Reorganizacja oznacza dla pracowników dużo zamieszania.

 

3. Firmy powinny mieć jakąś postać rywalizacji wśród własnych zatrudnionych, lecz to wszystko powinno być poczynione na sposób przyjazny. Jeżeli zostanie to zrealizowane źle będąc źródłem stresu pośród zatrudnionych może to być pretekst do odejścia.

 

4. Pracownicy muszą czuć wsparcie firmy, wtedy rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia nie będzie miało miejsca.

 

5. Winna być równowaga miedzy pracą a życiem zatrudnionego. Kiedy tylko poczują się jak niewolnicy to zaczną szukać sposobu by odejść z firmy.

 

6. Gdy zatrudniony pozostanie zatrudniony ma pewne oczekiwania w oparciu o to, co obiecano mu w procesie rekrutacji. Jeśli te oczekiwania nie pozostaną zrealizowane to poczuje się oszukany i będzie myśleć o pracy u kogoś innego.

 

To jedynie kilka względów, dla których pracownicy opuszczają miejsce zatrudnienia.

Jak rozwiązywać konflikty w pracy?

Autor: marcinek191 | Kategorie: Kancelaria adwokacka
Tagi:
14. marca 2016 14:34:00

Istnieje parę ważnych kroków, dzięki którym można radzić sobie z rozwiązywaniem sporów w miejscu pracy. Za każdym razem, kiedy ekipa ludzi współdziała nad powierzonym im zadaniem istnieje duża szansa, iż pojawią się spory. Czasem zaradzenie kłopotom jest nietrudne do wykonania, ale w innych przypadkach sytuacja może się wymknąć z pod kontroli bardzo szybko tworząc nieprzyjazne środowisko pracy dla wszystkich.

 

Jednym z największych błędów jakie popełniają szefowie i menedżerowie w celu uniknięcia kłopotów jest ufność w to, że pracownicy sami będą na siebie skupiać uwagę i kontrolować się nawzajem. To jest błąd. Czasami kłopoty okazują się rozwiązane, lecz po prawdzie „gotują się” w ludziach czekając na okazję do „wybuchu”.

 

Istotne jest, aby rozwiązać każdą sytuację tak szybko, jako to będzie osiągalne. Pierwszym krokiem jest spotkanie się z obiema pokłóconymi stronami naraz. Sporo osób popełnia błąd spotykając się osobno ze stronami konfliktu. To nieraz powoduje jeszcze większą niechęć. Poprzez wspólne rozmowy nikt nie poczuje się zbyty lub zaatakowany.

 

Nadanie wszystkim zaangażowanym możliwości na porozmawianie o swoich obawach jest najbardziej odpowiednim środkiem na polubowne rozwiązanie. Przeciętny człowiek winien uzyskać kilka minut aby przemyśleć sytuację. Wtedy będzie on mógł zaoferować kilka pomysłów, żeby jak najsprawniej rozwikłać problem. To daje każdemu poczucie bycia słyszanym i jest konstruktywnym sposobem na powrót na poprawne tory.

 

Zasadnicze jest by podkreślić to, iż ludzie nie muszą się lubić, natomiast powinno się traktować się z szacunkiem i uprzejmością.

 

Postępując etapami osiągalne jest skuteczne rozwiązywanie sporów w miejscu pracy. Wrogie środowisko tyczy się wszystkich pracowników. Jeżeli problemy pozostaną zlekceważone będą błyskawicznie przyrastać. Rozwiązanie umowy o pracę to ostateczność.

Proste środki na zmotywowanie pracownika

Autor: marcinek191 | Kategorie: Radca prawny
Tagi:
14. marca 2016 14:33:00

Traktujesz swoich pracowników dobrze, opłacasz im pensję, udzielasz im płatnych urlopów czy też proponujesz dodatkowe dodatki. Mimo to, z jakiegoś względu nie dają z siebie wszystkiego. Przychodzą do pracy na czas, robią co do nich należy lecz ich postawa i rezultaty nie są satysfakcjonujące. Wtedy doznajesz olśnienia. Twoim zatrudnionym brakuje podstawy dobrej etyki pracy: motywacji.

 

Żeby pracownicy ochoczo przechodzili do swoich zadań, rezultatem czego będą lepsze efekty ich postępowań, wypróbuj sześć wskazówek, które pomogą Ci zmotywować zatrudnionych.

 

1. Najważniejszym sposobem na zmotywowanie zatrudnionych jest sprawienie, by odczuwali, że ich praca jest niezwykle istotna. Ostatnie badania potwierdzają, iż praca, dzięki której odczuwa się sens będzie porządnie wynagradzana. Idealnym sposobem na to jest ustalenie celów i wizji swojej firmy jak i zobligowanie pracowników do realizacji postanowień.

 

2. Życzliwa komunikacja i efektywne dzielenie się informacjami ze swoimi pracownikami, aby mieć transparentny obraz tego w jakim kierunku podąża firma. To gwarancja na to, iż będą podejmowane słuszne decyzje na bazie aktualnej sytuacji.

 

3. Każdy pracownik powinien mieć wskazane indywidualne cele skorelowane z podjętym stanowiskiem. Nie wystarczy tylko określenie obowiązków, każdy musi zostać poinformowany również o przewidywanych rezultatach. Przez określenie ról i oczekiwań, pracownicy będą precyzyjnie wiedzieć czego wymaga od nich firma.

 

4. Doglądanie efektów, lecz nie w taki sposób aby kogokolwiek obarczać. Adekwatna komunikacja powinna odbywać się na rozmowie, aby pracownik wiedział co poszło nie tak i jakim sposobem poprawić sytuację.

 

5. Budowanie zespołów, w których ludzie będą sobie ufać i nawzajem się motywować. Poprzez to umożliwi się im nieco niezależności w samodzielnym zarządzaniu.

 

6. Uznanie jest wciąż najsilniejszym motorem do działania. Ażeby pracownik jak najlepiej wykonywał swoją pracę, powinno się pozwalać na efektywne pochwały za osiągnięte cele.

 

Gdy pracownik ma zapewnione stosowne warunki, wypowiedzenie umowy o pracę jest rzadkością.

Zły pracodawca – jak sobie z nim radzić?

Autor: marcinek191 | Kategorie: Kancelaria adwokacka
Tagi:
14. marca 2016 14:31:00

To jak traktujesz swoją pracę i jak widzisz własny pobyt w tym miejscu zależeć będzie sporo od tego jak postrzegasz swojego pracodawcę. Termin pracodawca oznaczałby zarówno Twojego bezpośredniego przełożonego i samą firmę. Jeżeli odczuwasz, iż masz złego pracodawcę istnieje jedynie małe prawdopodobieństwo, że zostaniesz w tej firmie.

 

Ale w jaki sposób radzić sobie ze złym pracodawcą? Nie możesz ot tak zrezygnować bez przemyślenia możliwości, które masz. Co zrobisz, kiedy w następnej pracy skończysz z jeszcze gorszym zwierzchnikiem? Będzie lepiej, jeżeli poznasz techniki radzenia sobie z takimi kłopotami. Oto parę pomysłów jak dawać radę ze złym pracodawcą.

 

1. Posiadanie złego pracodawcy nie jest dobrą rzeczą, ale to nie jest czymś nowym. Ludzie mieli problemy z pracodawcami od momentu powstało pojęcie zatrudnienia. Oceń swoją sytuację i spróbuj dowiedzieć się, w czym leży problem.

 

2. Co szczególnie jest Twoim problemem? Czy jest to kierownik czy może polityka firmy jako całość. Odpowiedź na te pytania winna określić kierunek działania.

 

3. Jeżeli masz problemy ze swoim przełożonym popatrz na rzeczy, które możesz zrobić. A nuż będzie można złożyć zażalenie na zachowanie przełożonego. Tylko nie zapomnij, iż cokolwiek uczynisz nie może być sprzeczne z strategią firmy.

 

4. Jeśli masz kłopoty przykładowo z kierownikiem, możesz poprosić o pomoc dział HR firmy. Ludzie obsługujący ten dział powinni być w stanie poradzić sobie z tego typu kłopotem.

 

5. Trzeba mieć w pamięci, iż skarga przeciwko konkretnej osobie winna być merytoryczna i prawdziwa. Wszystko winno być wykazane. Jeżeli idzie o pewnie nieporozumienie nie może to być , by narzekać.

 

6. Można ot tak pomyśleć o zmianie pracy. Narzekanie na politykę firmy nie będzie czymś, co jest pozytywnie postrzegane poprzez wielu ludzi. Zostanie jedynie rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.

 

To są niektóre z rzeczy, które możesz uczynić, żeby poradzić sobie ze złymi pracodawcami.

Archiwum

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
29123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Ksiega gości

Księga gości

zdrowyja | w-bawialni | bardziejtrzydziestka | projektowanie-stron-warszawa | elektrorow | Mailing